teisipäev, 22. november 2011

Meie laste mõtteid oma koolist

Teema "Kiri vallavolikogu liikmetele"

Kooli kinnipanemine teeb paljude meeleolu kurvaks. Ma ei taha, et meie Pühajärve kool kinni pannakse, sest see on hea ja tore kool, kus on hubane keskkond. Siin on hea õppida, siin on toredad, sõbralikud ja abivalmis õpetajad, kellel on alati meie jaoks aega. Meie kool peaks püsima, sest paljudel on raske kaugemasse kooli minna. Meil pole kerge harjuda uue suurema kooliga. Meil on mõnus väike kool, kus antakse väga head haridust. Meil armastatakse jalgpalli mängida ja sellel alal oleme päris edukad. Kool asub loodussõbralikus asukohas, kus saab ka välitunde teha. Meie koolis saab väga tugeva põhja edasiõppimiseks.

Mu sõbrad vahetuksid uude kooli minekul, aga kõige paremad sõbrad jäävad maha. Külaelu sureks välja, noored läheksid kõik ära ja keegi ei kolikski enam siia. Ma olen selle kooliga rahul ning ma väga-väga loodan, et kool jääb alles. Raske on õppida põhikooli viimast aastat kusagil uues koolis ning õpiedukus võib halveneda sisseelamise tõttu. Meil on omad traditsioonid, nagu näiteks kiviuputamine, seinamaaling - need kaovad ära. Minu vennal pole mõtet kevadel seinale pilti teha, kui see ära lõhutakse.

Kas ma saan uues koolis hakkama? Muretsen oma väiksema venna pärast, kes on esimeses klassis. Pühajärve kool jääb mulle ainukeseks kooliks, mis mulle on meeldinud. Mis meie headest õpetajatest saab ja direktorist, kes on selle kooli võimsaks teinud? Me oleme oma maakonnas põhikoolidest üks suuremaid. Meil on sõbralikud klassid, kes teevad kõike koos. Kuidas õed-vennad lasteaias hakkavad käima, kui meie peame kaugemale kooli minema? See kool peab püsima jääma, sest kool toetab meid. Mulle meeldib see kool ja kui ma jään ilma selle koolita, siis olen väga kurb.

Mina käin Pühajärve kooli liinibussiga. Minu pere valik pärast lasteaeda seisnes selles, et teises koolis oli eelkool 5 päeva nädalas, kuid Pühajärve koolis üks päev - nii vanemad arvasidki, et ülejäänud päevadel saan ma veel oma lapsepõlve nautida. Niisiis olen mitmeid aastaid siin koolis käinud, kuid nüüd tahab Otepää vald kooli sulgeda. Austatud vallavolikogu liikmed, kas teie oleksite tahtnud oma koolist lahkuda, kui mõni või ainult üks klass on veel lõpuni käia? Mina arvan, et te ei oleks tahtnud. Arvestage ka teiste huvidega.

Viimasel ajal on olnud kooliperel raske, sest on saabunud julmad teated otsusest meie kool kinni panna. Nii õpilased kui õpetajad on mures kooli ja oma saatuse pärast. Ma võin öelda, et mitte ükski inimene siin koolimajas ei soovi selle kooli sulgemist. Miks peaks olema meie kooli õpilastel parem õppida Otepää Gümnaasiumis kui Pühajärve Põhikoolis, kus saavad kõik nii palju tähelepanu kui neile vaja? Me saame aru, et tuleks kokkuhoid, kuid mille arvelt? Sellise ühtse, pikkade traditsioonide ja kokkuhoidva kooliperega kooli kinnipanemisega ei saavuta te midagi, isegi mitte Otepää Gümnaasiumi õpilaste arvu tõusu. Üks kindel asi, mida te sellega saavutate, on rahva pahameel.

Loodan, et saate aru, et siin olevad õpilased tõesti armastavad oma kooli ning soovivad hariduse saada Pühajärve koolist. Meie koolil on süda sees. Mina ei näe põhjust, miks peaks meie kooli kinni panema, Eestis on ka palju väiksemaid koole kui meie kool, aga need koolid püsivad - miks ei võiks meie kool alles jääda? Paljud õpetajad jäävad tööst ilma ja praegu on isegi raske tööd leida. Pühajärve kool on üks parimaid koole üldse ja seda ei arva ainult mina, vaid ka teised. Meie kool on väga elujõuline ja tore maakool. Kõik lõpetajad on sisse saanud oma soovitud kooli. Klassides on küll vähe õpilasi, aga samas on see hea, kuna õpetajal on õpilastele rohkem aega ja klass on ka ühtsem ning õpilased saavad omavahel hästi läbi.

Lõpetan selle kooli juba järgmisel kevadel, aga see ei tähenda, et mul on suva, kas see kool läheb kinni või mitte - mul ei ole suva. Mul käivad siin koolis õed. Ma tahaksin kunagi võib-olla oma lapsedki Pühajärve kooli tuua. Õpilastel peaks olema valikuvõimalus, kuhu kooli õppima minna - kui meie kool kinni läheb, siis valikuvõimalust pole. Mis saab nendest, kes alles tulid 1.klassi - nemad ei ole veel selle kooligagi ära harjunud ja juba pannakse kool kinni. Otseselt mind kooli sulgemine ei puudutaks, kuid ma hoolin oma kaasõpilastest, kes kogu südamest siia jääda soovivad.

Olen arvamusel, et meil on palju parem õppida väikses, rahulikus ja koduses koolis, nagu see on meie kool, mitte kärarikkas linnakoolis. Paar eelnevat aastat on meie kooli kohal hõljunud kooli sulgemise oht, me oleme sellele vastu pidanud, kuid nüüd, kui ma arvasin, et see on lõpuks läbi, kerkis see teema jälle üles - ma ei saa aru, miks on vaja kinni panna nii ilus, kodune, kaunima kooli tiitli saanud kool, kust saab väga tugevat põhiharidust. Kui meenutada vallavanema sõnu kooliaasta algusest "see kool ei lähe kinni" - mis siis nüüd toimub? Minule ausalt öeldes ei meeldigi enam siin vallas elada, sest kogu see Otepää vallas toimuv võimuvõitlus ajab lihtsalt pea valutama. Selline heade ja õpihimuliste lastega täidetud kool peaks kindlasti jätkama. Meil kõigil on selle kooliga tähtsaid ja ilusaid mälestusi. Te võiks rohkem rääkida meie, lastega, ja küsida ka meie arvamust.

VÕTKE ARU PÄHE, VALLAVOLIKOGU LIIKMED, JA MÕELGE KA, MIDA TE TEHA TAHATE! JÄTKE MEIE KOOL LÕPUKS RAHULE!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar